Wednesday 20 April 2011

Bila saya ber'SPEAKING'......


Alamak........
Hari nak post macam-macam pulak minah sorang nih......
Kali ni pasal temuduga saya pada hari Isnin yang lepas.....
Punya la takut rasa......
Mau taknya.......
Orang len tak dapat pown, tetiba saya yang sikit A ni dapat lak......
Bila check kata dapat temuduga terus nangis......
Takot sangat........
Then bila pikiaq balik, saya rasa saya memang seorang yang bertuah.....
Mampus pi la sikit A pown......
"Ada aku kisah???"


Lupa nak cakap saya dapat temuduga untuk.....
KURSUS PERGURUAN PENGAJARAN BAHASA INGGERIS SEBAGAI BAHASA KEDUA PENDIDIKAN RENDAH(SK)
Ewah........ Senang citer nak jadi teacher la......

Bila panel tu suruh saya introduce diri saya pown cakap la.......
Cakap pasal nama saja dia tanya 5 soalan dah.......
Nama panjang, sapa bagi nama, kenapa, macam2 lagi la.....
Bila dia tanya suka buat apa, saya cakap suka pesbuking.....
Dia tanya macam gak la......
Saya dengan merapunya cerita yang saya minat KPOP.....
Dia pown nak dengar jugak....... Saya citer ja la.....
Bila saya citer pasal pesbuk, blog, KPOP dia gelak ja sambil cakap "wow....interesting"
Bila saya cakap ja, dia kata "interesting"
Wah......... Ada peluang nak dapat ka ni??????

Bila interview dalam kumpulan pulak......
Kumpulan saya dapat tajuk pelancongan.......
Masing2 dok merapu ja.......
Janji cakap........
Btoi dak?????
Nasib baik la ahli kumpulan saya semua sporting2.....
tak la susah nak komunikasi.......

Pokoknya.........
Tak susah pown interview ni.......
Kepada sesiapa yang nak pi interview, jangan dok ketaq lebih sangat.....
Kool man........
Yang penting kita enjoy apa yang kita buat......
Eh silap...... Yang penting doa...... then Yakin dan enjoy....


p/s: lupa lak nak amik gambar saya yang ala2 teacher tu..... hehe.....

2 comments:

Shiema Sufian said...

watip. wah wah. cikgu english lagi. moga berjaya okeyh. btw, KPOP tu ape?

Saidatul Nazirah Awatif said...

hAhA......
Doakam lA yE shiemA.....
KPOP tu Korea pop......