Tuesday 17 May 2011

Cikguku Sayang



Assalamualaikum...........
Minasan koniciwa........ Lama tak update blog nih.......
Nak kata sibuk tak sangat, nak kata free pown tak juga........
Hoyeh......... Hari ni saya nak bercakap pasal cikgu/guru/teacher
Cewah........... Mentang dah teringin nak jadi cikgu........
Semua orang sedia maklum kelmarin adalah hari guru......
Okey........... SELAMAT HARI GURU..........
Cikgu merupakan guru yang mengajar kita........
Orang cakap berguru ni penting, kalau kita tak berguru, tak bermakna apa yang kita buat......
Betol tak?????? Semua benda yang kita nak buat mesti kena belajar.......
Nak belajar dari siapa???? Guru la kan........
Tak kisah la, mak ayah kita pown cikgu juga...........
Kalau tak berguru, kita mingkin tak kenal la ABC, 123..........


Dalam kesempatan ni saya nak ucapkan selamat hari guru untuk
1. Papa saya = ajar saya mengeja dari umo saya 3 tahun lagi
2. Mama saya = yang memang seorang guru
3. Cikgu Asiah = cikgu sekolah pertama saya (sekolah NURI) saya panggil tok kat dia sebamuka macam tok saya
4. Cikgu Biah = cikgu tadika saya yang baik
5. Cikgu Roslina = cikgu darjah satu saya (cikgu yang membuatkan saya cakap kuat)
6. Cikgu Syed = Cikgu darjah dua saya (cikgu yang saya sayang)
7. Cikgu Mariam = Cikgu yang selalu bersabar dengan saya (saya pernah durhaka kat dia)
8. Cikgu Mahaya = Cikgu yang selalu tegur saya sehingga saya jadi budak yang baik
9. Teacher Zaleha = cikgu yang banyak berkorban untuk saya dan kawan2
10. Cikgu Daud = Cikgu yang selalu bagi muka kat saya
11. Pengetua Hajah Fathiyah = Cikgu yang selalu banyak bagi semangat & baik sangat
Terima kasih semua cikgu......!!!!!!!!


Walaupun cikgu tu marah kat kita ka, selalu denda ka,
sebenarnya dia la yang membuatkan kita berjaya....
Tak percaya sudah.......... Saya cakap betul...........
Cikgu Matematik saya penah cakap saya bodoh, saya memang marah, tapi akhirnya saya dapat A juga matematik
Cikgu saya juga penah buat tak tau juga kat saya, dia ajar orang lain lebih dari saya,
saya redha dan akhirnya saya dapat baik dari apa yang dia jangkakan........
Saya penah kena perli dalam kelas sebab malas, akhirnya saya jadi rajin
Biarlah apa yang cikgu buat kepada kita..........
Kalau betol pown cikgu tak suka kat kita, kita buat tak tau saja.......
Belajar betul2 dan buktikan kat mereka ok???????
Apa yang penting niat kita tu perlu ikhlas yang kita nak belajar...........
Walaupun semakin ramai cikgu yang pilih kasih (REALITI OK!!!!!!)
Pedulikan aja..................... Asalkan kita buat baik dengan cikgu......
Jangan durhaka....... Tak baik tau..........



p/s: Agak2 la kan, saya boleh jadi cikgu ke????? Dari kecik saya dah ikut mama saya pergi kelas...... Tak percaya sudah, tanya mama saya.........

No comments: