Saturday 21 May 2011

Seulpeoyo!!!!!!!!


Assalamualaikum........
Hello semua............ (pura2 hepi padahal sedih)
Haha...... Saya memang tengah sedih pown........
Tapi dah ok la...... (seharian menangis sampai kering air mata)
Actually saya dah dapat tau keputusan masok maktab perguruan....
Unfortunately, saya tak dapat............ (seulpeoyo) *sedih
Uwaa........ Nak buat macam mana..... bukan rezeki saya

Semalaman saya tak boleh tido.......... (frust gila beb)
Saya fikir la...........
Saya buat tak cukup baik ke masa temuduga???????
Sebab saya sikit A ke??????
Atau sebab saya cute?????? (aiyark..... merapu la tu)

Setelah berbincang dengan cikgu yang ajar saya cara temuduga tuh........
Saya dapat markah yang baik.......... (means layak sangat la tu)
Kenapa diorang tak masukkan saya????????
Actually bukan saya sahaja yang tak dapat........
Orang 11A pown tak dapat......
Yang dapat A lbey kurang macam saya dapat tapi dia tak dapat mana2 tawaran.......
Sebenarnya diorang dah tengok....
Sesiapa yang dah menerima tawaran untuk melanjutkan pelajaran di tempat lain,
diorang tak ambil sangat la.........
Diorang lebihkan yang tak dapat panggilan lain & yang LAYAK.....
Bagi la chance kat orang2 lain sama kan??????
So, saya tak frust sangat la sekarang nih sebab ternyata saya sebenarnya layak,
cuma tiada tempat.........

Saya memang dah layak, tapi saya dah dapat matrik
AND............... all my family including my uncle auntie suruh saya accept matrik......
Saya pon accept je la walaupun saya tak mau.......
Bila saya dah accept saya nak masok fom 6 pulak,
so saya buat la rayuan fom 6 (jangan pertikaikan ok)
Saya amik fom 6 sebab saya nak belajar pelan (lambat pick up)
Tak kisah la mana2 pon kan........
Yang pasti, saya nak juga masok IPG..........
Saya akan usaha sampai saya boleh masok....... (bley jadi cikgu yang komited nih)

So, saya nak nasihatkan kepada adik2 yang tah habis SPM lagi,
Kalau kita minat sesuatu, usahakan yang kita mau tu betul2.......
Yang mana yang dapat result ok tuh..... bagi la peluang kepasa orang lain......
Kalau kita betul2 minat nak masok matrik, usahakan sampai dapat....
Kalau kita nak masok maktab perguruan @ IPG, bersedialah untuk temuduga.....
Klau kita nak masok u, blaja la elok2 ye........
Doa adalah yang paling penting kalau kita nak buat apa2 pon........
Sentiasalah berdoa supaya Allah mudahkan urusan kita.........
hehehehe............

p/s: Sapa setuju saya jadi cikgu, dia memang comel macam saya dan Kim Hyun Joong juga...........

No comments: