Sunday 1 May 2011

Jums Bedai!!!!!!!!



Tudia...... Dia mai balik......
Harini banyak pulak idea nak menulis....
Kalau tak otak tu dah tahap 0 dah.....
Entry kali ni agak emosi sikit.....
Sesiapa yang tak berminat nak baca boleh close tab......

Okeh.....
Saya bukannya nak marah ka apa ka.....
Saya cuma nak luahkan sedikit rasa geram....
Kalau biaq lama2 bley jadi gila kot............


Sebenarnya ada seorang hamba Allah ni,
saya tak tau la dia tak puas hati apa dengan saya.....
Susah betul la orang macam ni...... Dah tua pown perangai
lebih budak2 gi.....
Minggu lepas dia telah menuduh saya mengajak anak dia kuar pergi "tut....."
Mula2 saya tak kisah la......
Saya ingat bukan saya ja yang kena tuduh sebab kami pergi beramai-ramai......
Tapi bila anak dia keluar dengan orang lain dia tak cakap p
own kat diorang jangan pergi sana.....
Maknanya dia tuduh saya dan adik saya yang ajak anak dia pergi sana.....
Mana adil macam ni.......
Kami tak ajak pown....... Anak dia sendiri yang nak.....

Saya memang geram sangat dengan dia.....
Dia ingat saya apa....... BUDAK BODOH???????
Parents saya tau apa yang saya buat.....
Saya bukannya pernah buat benda salah tanpa pengetahuan parents pown.....
Dulu........
Dia pernah cerita kat orang yang adik saya ni BODOH......
Amboi....... Sedapnya kau mengata adik aku.....
Anak kau ada PHD ke?????
Mentang2 adik saya tak banyak A macam saya time tu......
Lagi teruk, kaum kerabat dia pernah cerita kat orang kampung (saya tinggal kat kampung)
yang saya ni tak pandai masak, pulak tu tak mau tolong tok masak.......
Amboi......... Anak kau pandai masak sangat ka?????
Macam mana saya nak tolong kalau dah tak bagi tolong?????
Memang saya geram dengan dia sangat.....
Tapi nak buat macam mana........
Saya still hormat dia sebab dia tua dari saya........

Geram gila la kalau korang berada tempat saya........
Kalau nak diikutkan saya memang nak cabut kepala dia dah....
Sudahlah pernah amik barang kesayangan saya tanpa beritahu, pastu tuduh saya macam2.....
Nak buat macam mana la orang macam ni......?????
Tak rasa bersalah langsung........
Apa yang dia dengki kat saya pown saya tak tau la.....
Apa yang saya nak cakap kat sini, nak kata pa pown dekat saya, katalah.....
Saya tak kisah......
Tapi bila satu hari nanti dia dah tua, dia nak mintak maaf kat saya belum tentu saya dapat maafkan dia.....
Apa yang dia buat kat saya biaq tuhan ja balas.....
Sama la macam sorang hamba Allah yang sorang lagi tuh.......
Dulu saya tak tau apa lagi (kecik lagi) dia tak pernah rasa kesian kat saya pown.....
Tak pernah rasa ada tanggungjawab kat saya pown......
Tapi bila dah jadi macam ni saya tak rasa simpati langsung kat dia sebab dulu dia tak pernah rasa simpati kat saya.......

Nasib baik sayang2 saya ada......
Hidup saya lebih ceria walaupun saya selalu ada masalah kalau
1. Saya sembahyang
2. Saya baca Al-Quran
2. Saya dengar lagu Kpop

Kyuhyun selalu nyanyi untuk saya kalau saya sedih.....
Tak percaya sudah.....


p/s: Kalau korang rasa marah, baik beribadat, tak pown dengar lagu KPOP kuat2.....
konfem hepi balik.......

No comments: